• MusicScores.de
  1. Mainpage
  2. CONTEMPORARY MUSIC
  3. Solo
  4. Percussion
  5. MarimbaSpiele; volume 1 - easy to moderate

MarimbaSpiele; volume 1 - easy to moderate

Adam, Stephan Hoch, Peter Kraus-Hübner, Hans Diegelmann, Udo

marimbaphone

 

Editor: Udo Diegelmann

Inhalt:

Stephan Adam:
• Curious Story
 
 
 
Udo Diegelmann:
• PlattSch:-) 1
• PlattSch:-) 2
• PlattSch:-) 3
 
 
 
Udo Diegelmann:
• Merimbau
 
 

Peter Hoch:
• Am Abend
• Traum
• Jogging
 
 

Hans Kraus-Hübner:
• Gedankenspiel
 
sample copy

This service is available after registration.

.

Customers who bought this product also purchased

top
18 Etudes for flute (David Popper)
Brenndorff, Mathias von
article nr.MB002

flute
 
Compositions by David Popper (1843–1915) Selected etudes from the collection of 40 etudes for violoncello by David Popper (1843 - 1913).
The pieces have been arranged according to the contemporary demands of technique and sound and the range of the modern flute. Edited by Mathias von Brenndorff
 
RECENSION:
Flöte aktuell / 01-2018
Demanding etudes through the circle of fifths, lines, jumps, changing of registers and the upper range of the flute are asked and the practising player will be rewarded for his effort. What is good for violinsts, can be even better for fluteplayers.
 

17,00 EUR
top
16 romantic Etudes for flute (David, Dont, Fiorello ...)
Brenndorff, Mathias von
article nr.MB001

flute
 
Etudes and collection of etudes of the late 18. and 19. century taken from the repertoire for violin and violoncello. The pieces have been arranged according to the contemporary demands of technique and sound and the range of the modern flute.
Content: etudes by Ferdinand David (1810 – 1873), Jakob Dont (1815 – 1888), Federigo Fiorillo (1755 – 1823), Auguste-Joseph Franchomme (1808 – 1884), Johann Wenzel Kalliwoda (1801 – 1866), Hubert Léonard (1819 – 1890), including hints about practising. Edited by Mathias von Brenndorff
 
RECENSIONS:
Flöte aktuell / 01-2018
Demanding etudes through the circle of fifths, lines, jumps, changing of registers and the upper range of the flute are asked and the practising player will be rewarded for his effort. What is good for violinsts, can be even better for fluteplayers.
 
Tibia / 03-2019
Both collections of etudes (MB001 and MB003) are a valuable addition for professional and early professional flutists, but also for - they exist as well -  virtuos amateurs. Highly recommeded!
 

17,00 EUR
streichART - 10 easier compositions for violintionen
Adam, Stephan, Kram, Christian FP, Hoch, Peter, Michael, Frank, Kraus-Hübner, Hans, Diegelmann, Udo, Merz, Willy, Thoma, Xaver Paul, Lienenkämper, Stefan
article nr.HHMV113

violin

editor: Xaver Paul Thoma

 

Pieces:

Stephan Adam: Lyrische Erzählung und Crazy Dance

Udo Diegelmann: Komm mit, Koffer packen!

Peter Hoch: das gras wies wächst

Christian FP Kram: Circles

Hans Kraus-Hübner: Hin und Her

Stefan Lienenkämper: Über die Poesie der Abwesenheit des Gedankens

Willy Merz: La valse d´Archimède

Frank Michael: Albumblatt für Katharina

Xaver Paul Thoma: Der weiße Löwe Arco trifft Prinzessin Pizzicato am Springbrunnen

14,90 EUR
EfA for flute, 4'
Brenndorff, Mathias von
article nr.MB004

flute

An entertaining, 4 minutes piece, which is through the combination of tonal not fixed, romantic expression, demanding flute technique and a moderate use of contemporary techniques a welcome enrichment of the repertoire. An ideal piece for exams!
Hints about the realization of the contemporary techniques are included in the edition.
 

7,90 EUR

We Also Recommend

Berimbau, 5`
Diegelmann, Udo
article nr.UD016

marimbaphone

 

 

REVIEW (german only):

Udo Diegelmann
„Berimbau“ für Marimbaphon
H.H Musikverlag, 2014, www.udodiegelmann.de
www.musicscores.de, Preis 9,90€

Der Frankfurter Schlagzeuger und Komponist Udo Diegelmann hat versucht die Charakteristik dieses nordostbrasilianischen Percussionsinstrumentes, welches durch Capoeira bekannt wurde, auf das Marimba zu übertragen. Diegelmann empfiehlt, vor dem Stücke eine kleine improvisierte Berimbau Kadenz aufzuführen um den Bezug im Marimbastück zu verstärken. Inspiriert wurde die Komposition durch eine Begegnung mit dem brasilianischen Schlagzeuger und Komponisten Ney Rosauro im Jahre 2013. Das Stück benötigt ein 5-oktaviges Marimba, welches mit 4 Schlägeln gespielt wird. Der Beginn ist im 4/4 Takt und mit Tempo 66 noch ruhig. Diegelmann bringt ein Frage-Antwort Pattern zwischen der linken und rechten Hand ins Spiel. Im zweiten Teil wird es im Tempo 92 etwas schneller. Die linke Hand spielt eine halbtaktige Ostinato Figur, die von der rechten Hand rhythmisch ergänzt wird. Das Stück endet mit einem rubato, gefolgt von einem a tempo fade out. Das Stück ist für fortgeschrittene Spieler geeignet.

9,90 EUR
...